4 veckor

4 veckor är den tid som återstår av min föräldrarledighet. Det känns inte klokt att det som alltid har räknats i många månader, nu är nere i veckor. Jag fattar inte hur jag ska stå ut med att vara borta så himla mycket, jag har ju vant mig både vid att vara hemma o ta hand om allt som hör därtill och att vara Filippas bästis om dagarna. Jag kommer vara så avundsjuk på att Filippa o Niclas kommer hitta på en massa kul om dagarna UTAN mig. Samtidigt vet jag ju att de kommer få det jättebra och säkert tycka att det är skönt att jag inte lägger mig i allt hehe..men ändå. Det ska samtidigt bli roligt att vara med mina härliga kollegor om dagarna men jag är lite orolig för att jag har glömt precis allt som handlar om jobb. Det är trots allt skönt att det blir lite av en mjukstart, jag jobbar ju trots allt bara i en månad innan det är dags för semestern, så blir saknaden alltför stor har jag iaf det att se fram emot. 😊 

Mycket roligt väntar iaf innan det är dags för jobb. Om en liten stund ska vi gå över till Elvira o tjejerna o låta vildingarna busa av sig. Det brukar bli både kramkalas och slagsmål när de ses ☺️ När N kommer hem från jobbet ska jag ner på stan o träffa mina mammavänner över ett par glas vin, det är alltid lika trevligt! Imorgon ska vi åka till Sthlm o hälsa på Linda & Juni, och veckan därpå kommer de hem till oss. På torsdag blir det Sthlm igen, denna gång hem till min morbror m familj på middag o så ska vi passa på att hämta hem mitt gamla bord o stolar som ska vara i Filippas rum. I helgen blir det kosläpp i Jälla samt biobesök med min kusin. Fullt upp alltså! 😊 

Vad händer med Filippa då? Nu är hon äntligen frisk från sin långdragna förkylning och är sitt vanliga glada jag igen. Bus från morgon till kväll är det som gäller och hon vill gärna ha full uppmärksamhet hela tiden. Hon springer mer än vad hon går, på gott och ont, och att springa omkring utomhus (gärna springa iväg från mig) är  himla kul! Hon har börjat babbla en massa, det mesta helt obegripligt, men så fort hon börjar kunna riktiga ord tror jag att det blir en riktig pratkvarn av den lilla fröken. Hon förstår väldigt mkt numera, säger man t ex att vi ska borsta tänderna så går hon till badrummet före mig, o ska man byta (bajs)blöja går hon o ställer sig vid grinden ner till källaren. Leka med bollar och djur är också populärt och hon gillar sina dockor och gosedjur väldigt mkt. Vi var på BVC förra veckan och hon är nu 78 cm lång o väger 10,3 kg. Hon säger pappa, oftast till N men även till en del andra killar, och en variant av tack som låter "ack". Favoritmaten är falukorv, majs och macka med smör. Köttbullar är också ok för det mesta. Det blir en smula ensidig kost här för tillfället, då hon är väldigt bestämd med vad hon vill äta och inte. Hon har lärt sig att "klappa fint" istället för att nypas och hon kan peka ut vart öga och näsa sitter. Hon har 10 tänder, dvs halvvägs tills att alla mjölktänderna är på plats. Det är inte klokt vad mycket som har hänt på bara ett år! ❤️ 

Nu ska jag runda av här men ska försöka att uppdatera lite mer ofta framöver. Kram!
Publicerat: 2014-05-05 @ 13:33:09


1 kommentarer
Postat av: Josefine

Kul att du börjat skriva igen!! 😍😍

2014-05-08 - 21:38:51 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!