Fit for fight

För några veckor sedan anmälde jag mig till MammaFitness Pt-online tjänst, som drivs av Olga Rönnberg. Jag kände att jag verkligen måste ta tag i kost och träning nu, man kan väl inte ens kalla det för mammakilon nästan ett år efter att man fått barn.. Hur som helst är de alldeles för många! Eftersom de bara tar emot ett begränsat antal var det första lediga datumet att starta idag, så idag satte det igång.

Upplägget är så att man får en tränare och en nutritionist/dietist som följer och coachar en under hela perioden. Jag valde 95 dagar, det känns som en lagom tid att anamma nya vanor och sen får vi se om jag förlänger eller om jag klarar mig på egen hand. Vecka 1 handlar bara om kosten, för att man ska komma igång med det innan träningen startar vecka 2. Utifrån sina förutsättningar får man ett kcal-antal att äta per dag, som sedan ändras när man går ner eller upp i vikt, och man får en måltidsplan som är uppdelad på 6 mål om dagen med kcal för varje mål och fördelning protein/fett/kolh. Det finns en massa recept att välja bland som, när man väljer dem, räknas om för att passa energimängden man har till just det målet. 
Så idag har jag inte gjort annat än att äta och planera för att äta känns det som 😊 Ska bli spännande att se hur detta går! 
Publicerat: 2014-01-20 @ 22:44:25


1 kommentarer
Postat av: Emelie

Vad duktig du är! Och så spännande! Det kommer du klara galant!

2014-01-25 - 08:37:50 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!