Nytt

Mycket hinner hända när man inte uppdaterar så ofta längre. Dagarna här går i ett, kan knappt förstå att vi redan är mitt inne i hösten. Det var ju nyss sommar?! 

Vi har iallafall nu sålt vår älskade lägenhet. Har inte riktigt hunnit fatta att vi om några veckor inte kommer att bo här längre, i vårt första gemensamma hem. Men så är det, och efter den 15 november är den alltså inte längre vår. I takt med att Filippa växer och så även hennes samling av leksaker och andra prylar har vi känt oss lite trångbodda, så nästa anhalt blir alltså ett hus. Känns jätteroligt men också det, lite overkligt att vi snart kommer att ha ett helt eget hus! Stort nog att växa i, med betydligt fler rum än vad vi har nu. En ny stadsdel väntar, men det känns som en bra del av stan och jag hoppas att vi kommer att trivas bra. 

Nu och framöver väntar alltså ett gediget jobb med att på väldigt kort tid packa ner alla våra ägodelar samt bli klara med renoveringen av huset. Som det ser ut nu kommer vi att få leva som nomader några veckor, alternativt klara oss på mikromat, då leveransen av köket har blivit försenat. Men det kommer bli himla bra när allt är klart, och det känns inte helt fel att få börja med att julpynta ett helt hus :) Nu blundar jag alltså för det kaos som härjar här hemma och föreställer mig en fantastisk tid i vårt nya hem!
Publicerat: 2013-10-11 @ 22:04:40


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!