Här går det undan

Fullspäckade dagar som bara flyger fram. Idag har vi varit på språng hela dagen. Vid 9 packades vagnen full och så promenerade vi ner till Stadsparken för att hänga i solen tillsammans med mammagruppen. Det var underbart härligt väder och Filippa fick inviga sitt nya UV-tält, hon verkade gilla det eftersom hon sov nästan hela tiden :) Efter några timmar var det dags att bege oss till öppna förskolan, denna gång i Industristaden. Där gjorde vi gipsavtryck av småttingarnas fötter, ska bli spännande att se resultatet imorgon!

Filippa har varit som en helt ny bebis idag. Hon är ju för det mesta snäll, men idag har hon varit världens drömbebis. På öppna förskolan satt hon snällt i mitt knä o tittade på de andra i rummet, sitta still som annars brukar vara fruktansvärt trist. När vi kom hem har vi legat o myst och lekt på en filt på golvet. Älskade gounge! Får se om det håller i sig ;)

Fjärde dagen idag med den "nya" maten. Son egentligen inte är speciellt ny men lite annorlunda. Fredagar är kontrolldagar för vägning & mätning, men jag ställde mig faktiskt på vågen redan i morse och blev väldigt glatt överraskad efter bara tre dagar. Skriver resultatet här imorgon :)

Igår var jag ute och sprang för första gången sedan förra sommaren. Jag var inställd på min vanliga 5 km-runda, fast jag tänkte att jag nog bara skulle orka springa en minut åt gången. Men icke, varannan låt jogg och varannan låt snabb gång, dvs ca 4 min jogg på raken, över förväntan så det var kul! På eftermiddagen var det avslutning för öppna förskolan i St Perskyrkan, det var sång o dans för bebisarna och sedan fika. Mkt trevligt!

Nu passar jag på att njuta ytterligare några minuter i solen på balkongen medan lillan sover, gissar att hon vaknar vilken minut som helst nu..


Publicerat: 2013-05-30 @ 17:17:56


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!