En ny generation

Idag har vi varit i Ns morfar och mormors hus. Jag fick tyvärr aldrig träffa Niclas o Emmies mormor men deras fina morfar hade jag lyxen att få lära känna under några år. Det gör att jag tänker på min egna underbara morfar som lämnade oss för 7 år sedan, och min fantastiska farfar som somnade in för snart 2 år sedan. Trots att de båda fick leva långa härliga liv, känns det liksom så bortkastat att så fina människor inte kan få leva för evigt. Jag är säker på att de båda hade avgudat Filippa, och det gör de säkert nu med, där de sitter på sina fluffiga vita moln och vakar över oss. Min farmor fick träffa lillan när min pappa fyllde år, och även fast hon nog inte riktigt förstod att det var mitt barn, verkade hon väldigt förtjust. På Kristi himmelsfärd kommer min mormor ner till Sthlm och hon ska då få träffa sitt barnbarnsbarn. Det ska bli jättemysigt! Sorgligt att inte alla man älskar kan få dela hela ens liv, men tur att man har den nya generationens små mirakel att glädjas över.

Publicerat: 2013-05-01 @ 22:09:46


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!