Söndag

När solen kikade fram i förmiddags begav jag mig ut på en frisk pw med Alex & Sigge i lurarna. Det var skönt med en timmes frisk luft men rätt så kallt.

Jag kan även bocka av att ansöka om föräldrapenning, skönt att ha det gjort då Försäkringskassan inte verkar vara de snabbaste.. Man kommer då inte direkt vara rikast i stan detta år, det blir ungefär som att leva på studentpeng igen. Dock kan jag konstatera två saker som gör det hela betydligt bättre: För det första kommer jag ju ha en liten söt bebis att gosa med dygnets alla timmar, så det kommer nog inte finnas tid till att göra av med så mycket pengar. Och så kan jag vara nöjd över att redan ha köpt allt och lite till som jag tror behövs inför bebis ankomst, så det borde inte behöva bli några större inköp till våren direkt. Idag kompletterades förrådet med lite blöjor (har nu i tre olika storlekar, någon borde passa), mjölkersättning ifall att amningen inte kommer igång på en gång för att undvika en dödshungrig bebis, samt skötdynor för engångsbruk som är smart att ha med när man är på språng.

Ha en mysig söndag!

Publicerat: 2013-01-13 @ 15:00:00


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!