Oktober-december

Oktobers första dag började med rutinultraljudet. Det var en enorm lättnad och glädje att kunna konstatera att allt stod rätt till med det lilla livet och det var två stolta blivande föräldrar som lämnade Ackis. Däremot låg den lilla och knep ihop benen så vi fick vänta ytterligare några veckor innan vi fick veta om vår lilla bebis var en han eller en hon.

I oktober började jag shoppa bebisprylar för fulla muggar, det finns ju så mycket fint! Jag började på gravidyoga, en kurs som sträckte sig över två månader och gav mig en chans att varva ner och öva avslappning varje tisdagskväll. Lite halvflummigt men på det stora hela är jag nöjd.

I slutet av oktober åkte N till Lund en helg, jag passade då på att träffa mina fina vänner, det blev både tapashäng i Stockholm och trerättersmys hemma hos mig.

I november passade jag på att ta några lediga fredagar och måndagar, för att använda kvarvarande semesterdagar till lite långhelger. Jag passade på att besöka frissan, barnmorskan och lite annat skoj.

Jeanettes minsting Ludvig döptes och vi for till Sigtuna för en jättefin eftermiddag.

I mitten av november var vi på tillväxtultraljud på Mama Mia i Stockholm och fick reda på att vi ska få en liten tjej. Äntligen kunde nyfikenheten stillas och det kändes genast ännu mer verkligt när man kunde relatera till den lilla där inne. Vår lilla prinsessa!

I slutet av månaden var det dags att bege sig till Friends arena för att se Swedish House Mafia. Det var riktigt häftigt och massa bra låtar.

December startade med massa snö och julfix. Lika mysigt varje år att julpynta och göra fint hemma och att köpa alla julklappar.

Jag firade min födelsedag och hade tjejmiddag här hemma. Det blev en riktigt härlig kväll med många av vännerna samlade.

Jag åkte ner och hälsade på Alexandra i Lund över en helg. Det var jättemysigt och vi hann bland annat med en sväng till Köpenhamn för lite shopping.

Veckan innan jul hade jag några dagars ledigt och det var väldigt skönt med lite jullov. Hann varva ner och göra klart det sista inför jul.

Julafton firades i Stockholm hos min kära familj. Det var lika härligt som vanligt med god mat, trevligt sällskap och massa fina julklappar.

Mellandagarna bjöd både på ledighet och jobb. Vi köpte en ny soffa som visade sig vara ett himla bra köp, och fixade & donade med alla förberedelser inför nyår. Årets sista dag firade vi med vänner hemma hos oss. Det blev en lugnare tillställning än vanligt men jag lyckades ändå hålla mig vaken en bra bit in på det nya året.

Detta var alltså mitt 2012 i stora drag. Jag tar med mig många fina minnen från det gångna året och ser fram emot allt som 2013 har att erbjuda!

Publicerat: 2013-01-13 @ 17:04:23


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!