Juli-september

Juli var en härlig sommarmånad. Dock mycket nervositet inför allt det nya som graviditeten innebar. Jag minns att jag bara ville att veckorna skulle gå, för att de första mest kritiska 12 veckorna skulle vara över. Det var även lite jobbigt att inte kunna berätta den fantastiska nyheten för alla, eftersom vi ville vänta tills det hade gått lite längre tid. Vi valde dock att berätta för våra familjer i juli och det mottogs med massa glädje. Jag var rätt osocial under denna period, eftersom det skulle vara lite svårt att bortförklara varför jag valde bort ett glas vin eller två...

Vi gjorde ett första ultraljud i mitten av juli, jag var då i vecka 8 eller 9. Inte mycket av en bebis gick att skåda, men det viktigaste, ett pyttelitet pickande hjärta inuti min kropp, lycka!

Det blev en skärgårdstur en solig och varm dag ut till Fjäderholmarna.

I slutet av juli jobbade jag min sista dag i skattegruppen innan min semester startade.

Början av augusti spenderade jag på Öland med bästa Josefine. Vi fick några riktigt varma och soliga dagar som fylldes med sol, bad, träning och häng på stan och i hamnen. Vi var även på Strand en kväll för Hoffmaestro-konsert.

Väl hemma i Uppsala igen väntade Evelinas möhippa. Vi spenderade en heldag och kväll med en massa galna upptåg, champagnefrukost, femkamp, dans och mycket mer. Framåt kvällen åkte vi ut till Eves land där det blev grillmiddag & musiktävlingar. Resten av gänget stannade kvar över natten men jag åkte hem på kvällskvisten, hade nämligen ett plan till Grekland att passa nästkommande morgon.

En veckas utomlandsvistelse blev det tillsammans med Niclas, Adam & Alexandra på Kreta. Vi bodde på ett jättefint hotell som låg på stranden och gjorde inget annat än att sola, bada och äta gott. En jättehärlig vecka!

Väl hemma började jag på mitt nya jobb. Fortfarande kvar på SEB men på en ny avdelning. Jag kom till en grupp med jättebra kollegor och en helt annan stämning än i min tidigare grupp. Skönt var vara förnamnet.

Här någonstans hade vi nog berättat för de allra flesta om det kommande lilla nytillskottet i familjen och det kändes underbart att få dela glädjen med alla nära och kära.

September inleddes med en fantastisk dag, nämligen Evelina & Patriks bröllop. En underbart fin tillställning med vigsel i Vasaborgen och efterföljande fest. En otroligt vacker dag i kärlekens tecken och det var många gånger inte långt till tårarna.

På jobbfronten fick jag i september ett erbjudande om att i tre månader framöver jobba som projektledare på 50 % för ett projekt. Det visade sig vara en mycket bra erfarenhet som jag drog en hel del lärdom av.

Vi köpte även en bil, en tjusig Audi A4, för att få plats med bebis & barnvagn.

I september fick vi den fantastiska nyheten att vårt lilla mirakel skulle få en liten kusin, inte alltför långt efter sin egen födsel. Dubbellycka! Fick även för första gången träffa Jeanettes sötnos Ludvig & Alex och Elviras lilla Lovis. Mycket bebisgos!

Publicerat: 2013-01-06 @ 12:30:47


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!