April-juni

April kännetecknades av väldigt många underbara partykvällar med mina fina vänner. Jag kanske kände på mig att festandet snart skulle få sig en paus och körde därför all in mer än en gång under våren ;)

Tisdagar vigdes åt tjej-tv som Top model & Lyckan i LA, torsdagar åt Revenge och på fredagar blev det ofta ett glas rött framför Let's dance, där tillslut Anton kammade hem segern till min stora glädje. Jag upptäckte även underbara Hannah & Amandas podcast och middagsprogram.

April avslutades lägligt nog med en extra festlig dag, nämligen Valborg. Solen var med oss detta år och det blev picknick och parkhäng hela dagen.

I maj kom våren på riktigt och det bjöds på mycket häng i solen. Min älskling fyllde 25 och firades för fullt.

På jobbfronten bestämde jag mig efter mycket om och men samt en extremt utdragen process att säga upp mig och tacka ja till ett nytt jobberbjudande. Det var väldigt skönt när allt var klart, efter en vår med mycket gnäll som drog ned stämningen rätt rejält och bidrog till mkt onödig stress.

Det blev en hel helg av tjejhäng när vi åkte till Evelinas land i Sigtuna för att fira Emmie. 48 timmar av tjejsnack, skratt & mys!

Schlageryra blev det när vår Loreen kammade hem segern i Eurovision. Det utbröt segeryra på förfesten hos Eve & Patrik följt av en galen utgång på Flurran till tidiga morgonen.

Maj avslutades med en löptävling, nämligen Blodomloppet i Uppsala. Jag sprang 5 km och det var en härlig känsla att springa över mållinjen för att sedan njuta av en god picknick med lagkompisarna.

Juni började inte precis som någon sommarmånad. Tror att första helgen var snäppet kallare än julafton, galet! En tjusig cocktailafton och trevliga after works fick ändå inleda sommarmånaden.

Det blev en hel del fotbollstittande då EM gick av stapeln, dock utan någon vidare succé ifrån våra svenska herrar.

Dagen innan midsommarafton, 10 dagar efter beräknad mens och efter två negativa gravtest, visade det sig att jag var gravid. Det var en helt sjuk känsla när det gick upp för mig, trots att man inte riktigt vågade tro på det. Vad gör man nu? Vad händer nu? Men samtidigt såå mycket lycka. Midsommarafton fick alltså firas nyktert, fast i smyg. Fortfarande lite smått chockad av nyheten och nervös att någon skulle märka att jag drack alkoholfritt och i smyg hällde ut snapsen. Men en helt fantastisk start på sommaren.





Publicerat: 2013-01-02 @ 20:14:50


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!