Topp 3

Efter 10 veckor som mamma har jag hunnit finna mina tre favoriter i djungeln av bebisprylar. Det finns ett gigantiskt utbud av allt mellan himmel och jord, men de tre ting som vi har absolut mest användning för är dessa:

1. Baby sittern från Babybjörn. Det tog några veckor innan Filippa fattade tycke för den, men numera är de bästa vänner. Även kallad pruttstolen, då jag har upptäckt att den ger en mycket bra effekt på matsmältningen efter måltider. Numera kan jag även laga middag i lugn och ro medan lillan sitter o jollrar ett par meter bort. Denna "stol" är guld värd.

2. Baby nest. Sovplatsen nummer ett. Placerad i spjälsängen under natten och i soffan (eller där vi befinner oss) på dagtid. Mysigare än att ligga löst i det fria tycker lillan och lätt o smidigt att flytta runt i lägenheten.

3. Brio gungtassar. Fyra gummibollar som fästs på undersidan av spjälsängens ben och ger ett härligt gung à la vagga. Utan dessa hade det blivit betydligt fler sömnlösa nätter. Perfekt att kunna sticka ut en arm under täcket och sätta spjälisen i gungning när lillan är svårsövd om nätterna.

Publicerat: 2013-04-26 @ 22:48:41


1 kommentarer
Postat av: Emelie

Tack för bra tips! Har fått desamma tidigare, plus bärsele, så känns som bra saker att satsa på!

2013-04-28 - 08:21:09 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!