Onsdag

De senaste veckorna har pluttan inte verkat vara lika förtjust i sin vagn som tidigare, hon har börjat gråta varenda gång vi har varit ute längre än en halvtimme. Men, idag var hon lugn i hela 75 minuter när vi var ute och gick! Jag hoppas inte att det var en tillfällighet... Jag hade henne idag ovanpå åkpåsen ist för i den, så hon kanske blev mindre varm. Det är så svårt nu när det börjar bli varmare, man vill ju inte ta av henne alltför mycket, men förmodligen är det varmare än man tror inne i vagnen.

Nog om det, när vi kom hem kände jag mig lite lätt våghalsig, så jag tog mig för att duscha OCH tvätta håret medan lillan satt utanför badrummet i baby sittern o jollrade. Det gick alldeles utmärkt :) Lite skillnad från 2-minuters-duscharna som annars är vanligt förekommande när jag är själv med henne.

Nu håller vi på att testa appar med ljud som ska få bebisar att somna. Jag har märkt att Filippa blir kolugn av dammsugarljud och även hårfönsljud, så det började med att jag letade efter en app med sådana ljud, lite smidigare än att behöva ha på dammsugaren eller hårfönen för jämnan ;)

Publicerat: 2013-04-10 @ 20:48:30


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!