En underbar morgon

Vi har haft en fantastisk morgon idag. Vi (jag) har förstått varandra (Filippa) exemplariskt tror jag för hon har varit helnöjd så fort hon fick komma upp. Efter blöjbyte och lite mys med N satt hon nöjt själv i babysittern i över EN TIMME (?!?!?!) o "lekte". Jag hann i lugn och ro äta frukost och läsa lite ur Stora boken om barn. Sedan slukade hon en flaska mat och så begav vi oss ut på en promenad runt ån. Riktigt härligt väder, friskt och soligt och sådär lugnt som det kan vara ute på morgnarna.

Jag lyssnade återigen på Hannah & Amanda och de pratade bland annat om tidsuppfattningen efter att man har fått barn. Jag har visserligen bara haft barn i sju veckor, men jag kunde känna igen mig i att man njuter så otroligt mycket mer nu. Både av att vara med sitt fantastiska lilla barn såklart, men även åt de små stunderna av Frida-tid. Det har aldrig någonsin varit så härligt att i lugn och ro tvätta håret t ex. Eller som i morse, att dricka kaffe och läsa en bok. Sånt som man innan barn tog för givet och som inte var något märkvärdigt alls. Det blir verkligen det bästa av två världar.

Om två timmar kommer mamma hit och hänger med oss. Då kan jag alltså göra massa måsten medan hon myser med Flippis, så fram till dess ska jag bara passa på att ta det lugnt framför Efter tio, det nya favoritprogrammet här hemma. Extra intressant denna vecka då temat är förlossningar. Tänkte även försöka hitta klippet från igår då Malou intervjuade en man från Nordkorea. Visste ni att över 200.000 människor sitter i koncentrationsläger i Nordkorea idag?! Helt sjukt!


Publicerat: 2013-04-05 @ 10:18:31


1 kommentarer
Postat av: Emelie

Mysig fredag! Pussa Filippa lite extra från mig också!

2013-04-05 - 16:09:59 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!