En delikat måltid


Ikväll ska jag äta något som jag inte har ätit på väldigt många år, nämligen blodpudding! Fick tipset av dietisten förra veckan att blodpudding typ var det bästa som man nånsin kan äta när man är preggo. Jag hade väldigt bra järnvärden när jag mätte det för några veckor sedan, men det kan ju alltid vara bra att få i sig lite extra järn i förebyggande syfte. Har hört många skräckhisorier om järntabletter, som man kan bli tvungen att äta om man har dåligt järnvärde, så det vill jag helst undvika. Alltså blir det blodpudding till middag ikväll. Är lite orolig för att det kommer vara fasligt äckligt, men jag har lovat mig själv att åtminstone ge det ett försök :)

Publicerat: 2012-09-11 @ 16:18:28


1 kommentarer
Postat av: Evelina

Blodpudding är gott!! Med lingonsylt och morötter. Å så apelsinjuice för c-vitamin gör att vi tar upp järnet extra bra. Mums!

2012-09-11 - 17:16:14 |

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!