Till tandläkaren

I morse var jag på mitt årliga besök hos tandläkaren. Har skött mig exemplariskt med tandtråd och flux sedan förra årets besök, och det verkar ha gett resultat för besöket gick snabbt och smärtfritt. Inga hål utan det blev bara lite putsning. Min tandläkare var också gravid, ungefär en månad före mig, så jag fick en del bra tips för vad man som gravid ska tänka på om sin tandhygein som inte står i de vanliga preggoböckerna. T ex var det bra att tugga 2-3 xylitoltuggummin om dagen under graviditeten och medan man ammar. Xylitolet går då över till bebisen och bidrar till goda anlag för starka och friska tänder. Kan vara värt att tänka på!

Publicerat: 2012-11-22 @ 16:40:08


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!