BM kontroll v 26

Jag var hos min barnmorska idag på kontroll och hon mätte en massa värden både på mig och på bebisen. Allt såg jättebra ut så det var skönt att höra. Fick extra beröm för mitt hb-värde (järn) det är kanske all blodpudding som har gjort susen ;) Tänkte att jag skriver upp alla värden här i bloggen, kan vara kul att jämföra med kommande kontroller & lättare att komma ihåg.

Blodgrupp AB+
Hb-värde 124
Blodsocker 5,5
Blodtryck 120/75
Sf-mått 25 cm
Hjärtslag bebis 147-150

Hon sa även att bebisen låg med huvudet nedåt, vilket tydligen var bra även fast den kommer snurra runt i många veckor till innan det är desto viktigare hur den ligger.

Efteråt gick jag och köpte en liten nalle åt bebisen, den är helt fantastiskt mjuk & söt :)

Publicerat: 2012-11-12 @ 16:21:06


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!