Kost & träning

I går fick jag ju mitt kost & träningsschema av Martin Löwgren, som jag har som online-PT i 5 månader framöver. Det ska bli riktigt spännande att se vad man kan åstadkomma under denna period och hur man kommer lägga om sina kost och träningsvanor.

Jag har ju tränat regelbundet och ofta sen sommaren 2010 nu, och tycker att det är himla kul. Dock har jag inte riktigt haft någon plan eller konkreta mål med min träning, vilket jag får hjälp med nu.

I dag blir det uppladdning och planering, så kör jag igång imorgon, söndag. Jag vägde mig i torsdags på gymmet så det får bli startvikten. I morgonbitti blir det att ta foton ut olika vinklar samt mäta olika delar av kroppen. Detta ska sedan göras var 14:e dag, för att kunna följa upp resultatet.

Jag gillar träningsschemat som jag fick, det blir en blanding av styrketräning och kondition, och de flesta övningarna känner jag till sedan tidigare. Jag tänkte dock använda mina PT-timmar på Sats som jag fick i julklapp för att få en ordentlig genomgång av mitt nya träningsupplägg samt de övningar som är nya för mig. Utöver det blir det ett gäng promenader varje vecka. Perfekt när det så småningom börjar gå emot vår och ljusare tider :)

I matväg kommer jag att köra periodisk fasta, som jag skrev om tidigare i veckan. Det innebär att man äter 2-3 mål mat under 8 timmar (t ex mellan kl 12-20) och resterande 16 timmar äter man ingenting. Man får dock dricka kaffe, te, och osötade drycker under fastetimmarna, så det blir o bälja sådant under morgontimmarna! För mig som är en riktig frukostmänniska kommer detta bli en utmaning som heter duga :)

Jag har även fått direktiv på vad som ska ätas under dessa 8 ätartimmar, och det var en salig blandning av goda saker, så det var en positiv överraskning. Det krävs nog en del planering o förberedelser så att man inte missar ngt av dagens stora mål, men det får vi se till att lösa! :)

Så nu kör vi helt enkelt!

Publicerat: 2012-01-21 @ 11:57:05


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!