Härlig massage

Idag har jag varit på gravidmassage och använt ett av presentkorten som jag fick av mina kära vänner i födelsedagspresent. Det var otroligt skönt! Fokus låg på övre delen av ryggen där jag tydligen var lite spänd, samt ben och fötter där jag hade massa vätska. Kan förklara varför byxorna känns lite tajta alltså ;) Som tur är kissar man ut all vätska som man samlar på sig i kroppen strax efter förlossningen. Att använda fotpall när man t ex sitter i soffan eller på jobbet kan också vara bra. Jag fick även stränga order om att undvika dammsugning och snöskottning nu framöver, just den rörelsen är tydligen väldigt dålig för ryggen, som nu redan är felbelastad pga en tung mage som måste hållas uppe + att magmusklerna inte längre hjälper till att stabilisera överkroppen på samma sätt som vanligt. Jag som hade tänkt dammsuga när jag kom hem fick ändrade planer alltså hehe, inte mig emot :)

Publicerat: 2012-12-22 @ 15:01:59


0 kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se - allt om bloggdesign!